Galet

Jag har alltid varit otroligt ängslig, nervös och orolig av mig. Alltid är det något att oroa sig för liksom. Thats me.
Igår skulle jag möta upp Jasper o orkade inte vänta på senare bussen så jag rusade ut ur längenheten och tänkte inte så mycket på om jag stängt av allting och kollat så plattången inte är påslagen o spisen är av.
Tänkte såklart på detta under tiden vi gjorde det vi skulle i 1½ timma och när jag öppnar dörren hemma igen luktar det otroligt mycket rök, jag rusar in genom köket och till vardagsrummet som är totalt rökfyllt. Jag letade febrilt efter elden som skapat all rök men fann den inte i vår lägenhet, så jag sprang förbi J och ut igenom ytterdörren ner på gården för att kolla om det brann i någon utav grannarnas lägenheter.
Lägenhetsfönstret under oss hade ett röd/orange sken och blev då säker på att det brann där inne, sprang in igen och skrek att J skulle ringa på hos hon under oss, vilket han redan gjort. Hon var lugn som en fil bunken när vi öppnade.
Det visade sig att hon eldade i sin vedspis och all rök därifrån har på något knepigt sätt letat sig in i vår lägenhet. Som nu, 12 h senare, fortfarande luktar vedrök. :/

usch vilken traumatisk upplevelse! Det tog många minuter innan pulsen var normal igen. Fy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0