Så gammal...

Usch, det senaste året har jag blivit så gammal. Till allas frågeisättning.. Jag tycker vissa saker inte ens är lite roligt längre. Som att dricka alkohol. Jag glädjs helt enkelt inte längre åt att dricka mig packad, vara full för att sen ramla hem. Jag har gjort det i snart 10år och börjar tröttna. Faktiskt!
Men så ikväll tog jag mig i kragen och följade faktiskt med till festen som var - nykter eller ej är det roligare än att sitta hemma efter 5 dagars insolering.
På med smink och den sedvanliga jag har ingenting att ha på mig-frasen tog ny kraft. Efter 35mins transport (nackdelen med storstad) var vi äntligen framme.
Till min största fasa öppnades ytterdörren med ett rökmoln och jag insåg snart att detta skulle inte hålla länge för lilla ickerökande mig. Well, 10min klarade jag att sitta inne i lägenheten; där alla 15 pers rökte inomhus - utan fläkt eller fönster på vädring. Sen drog jag. Troligtvis till allas glädje då jag säkert var partydödaren Allahn.
:(
Såklart hade jag feta oturen med bussen hem och det tog mig nästan precis en timma att komma hem...
Vet inte om jag vill gå tillbaka till mina festande år eller om jag är nöjd som jag är. Troligen vore det bäst att gå tillbaka då jag inte har någon vän som är i samma tantvarningsklyfta.

Sånnahär kvällar jag bara vill flytta tillbaka till kära Kristinehamn, bosätta mig i en två granne med mina syskonbarn och se dom växa.
Adjö mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0