Realisation på NK

I början när modekedjorna började med att marknadsföra ordet "realisation" istället för enkla rea, tyckte jag att det var fånigt och bara löjligt att något så enkelt ord skulle bli så "tillsnoffsat".
Men tyvärr har jag gått på knepet. NK är ju faktiskt liiite finare och liiite bättre än de flesta andra varuhus. Och visst känner man sig liiite viktigare när man går inne på NK och läser "Realisation 30 - 50%".

Jag föll för knepet och inhandlade ett kap på "Realisation 50%" bordet: en svart cardigan med snygg uringning från Cheep monday för 400:-. Jag har ju iofs hundra svarta cardigans... Men som sagt. Liiite lyxigare och liiiite finare är man i kläder som är på Realisation.



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kan inte vara så att rea är en förkortning av ordet realisation? Alltså är det väl mer korrekt att använda realisation?

2009-01-07 @ 22:43:28
Postat av: AckaDacka.blogg.se

Hahah.. instämmer.. som du och jag på Postgatan.. Lite fiiinare, Liiite bättre..=)

2009-01-07 @ 22:49:03
URL: http://ackadacka.blogg.se/
Postat av: Me

http://sv.wikipedia.org/wiki/Realisation

Rätt ska vara rätt, så ja det är en förkortning.



Men du tycker inte själv att det är liiiite finare att säga realisation, än att bara fortsätta med enkla "rea"?

2009-01-08 @ 08:45:20
Postat av: Tina

säger inge så har jag inge sagt.....;)

2009-01-08 @ 12:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0