Mitt köttfria jag

I 29 dagar har jag nu varit köttfri... lögn.
När jag satt på toppen av glaciären i Val d'isere och skulle käka min lunchpåse insåg jag att jag inte tagit en vegosallad utan en kycklingsallad. Med någon mil ner till nämaste matställe, 3500 m.ö.h och 5 timmar efter frukost var det inte riktigt läge att inte äta kände jag. Så kyckling it was.

I början av min köttfria månad var jag totalt övertygad om att jag aldrig ville äta kött igen, denna övertygelsen har nu gått över till en tvekan faktiskt. Jag är näst intill säker på att jag kommer äta kyckling i framtiden - menvadå, det är ju lika synd om fåglarna som grisar/kossorna... om inte mer? säger alla till mig då.
Det svåra är att försöka få folk att förstå att det inte är för djurens behandling som jag inte äter dem, utan för det känns naturligt för mig att inte äta dem.
Men som en av mina två vegosystrar sa: Men ät kyckling då. Varför skulle du inte äta? Klart du ska äta kyckling om du vill äta kyckling!
Och så tror jag att det blir, iaf den närmaste fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: pappa

å jag som tänkte ta fram grillen när ni kommer hem nästa gång.... en riktigt fin entrecote eller kanske en enkel liten fläskfile? fylld med feta och massor av kryddor! till detta en potatisgratäng och en schysst sallad. men nu får det väl bli kokta makaroner o ko... nä vissta ja, inte ens det...

2009-01-29 @ 15:16:59
Postat av: Tina

hahahah "rolig" pappa var här då;)

2009-01-29 @ 19:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0