Duktiga jag

Igår var jag och den bäste på Ikea. Jag skulle byta mina lakan jag fått av mor i julklapp, och Pullan hängde med såklart... Ikea kan ju ingen jävel säga nej till. Ingen vettig sådan iaf.

Lakan blev det! Vi stod och dividerade, jämförde och resonerade en kvart över vilket av mina två favoriter jag skulle välja.
Att välja lakan tar nämligen tid, likaså gardiner. Det är inget man kan hitta sådär huxflux, utan det ska tänkas på, tänkas om och tänkas på igen.
Inget man bara hittar på 1 minut, okey?!

Ja, Ikea är ju inget heller man åker till och tror att man bara ska köpa en sak. Utan man får ju dra med sig sparkontot om man ska kunna komma därifrån. Nästan iaf... :P
 - En vit pläd köpte jag - Ling använde den gamla som säng och därmed äcklas jag ihjäl av tanken på att ha på mig den - så jag köpte en ny likadan:) fresch and go som jag brukar säga.
 - Två lös te-mojänger. De är så billiga så jag var tvungen. 5 riksdaler styck.
 - 10 små vita handdukar - jag brukar nämligen slänga de gamla när de blir skitiga, men vafan 2:- styck. Jag skulle egentligen lika gärna kunna köpa dem och slänga dem direkt. Så billiga är dom! ;)
 - Två vita dusch-handdukar. 18:-/st. Inget att diskutera!
 - Tre små söta värmeljus hållare. 5:-/st
 - 10 galgar till min galgesnåla garderob.
 - 3st matlådor
 - 3st förvaringsboxar

Allt detta gick bara på exakt 300:- (och ändå köpte jag 100:- dyrare lakan än de jag fick av mor) Så jag är nöjdnöjdnöjd.
Jasper sa att IKEA är för dig som fotboll är för mig. Vet inte riktigt om jag håller med, jag är inte lika fanatiskt i samma grad som han, men kanske inte långt därifrån.

Jag blir iaf lycklig när jag varit på Ikea och gjort mina små fynd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0