Dagen

Trots sjukdom och jävligheter har jag fått oerhört mycket gjort här hemma. Jag traskade iväg till Coop tidigt idag och storhandlade. Jag var totalt slut efteråt och svettades som en gnu efter alla trappor upp till lägenheten.
Efter en vilopaus började jag med mitt brödbak(!), som vi käkade frukost/lunch med. Frallor med solrosfrön i :) Senare tvingade jag feber-Jasper upp ur soffan så att kaosköket skulle bli ett kök igen.. han målade sista omgången på luckorna medan jag låg o läste o tog igen mig. Men eftersom boken jag läser handlar om en flicka som blir antastad och misshandlad av sin far i 8 år så var det inte så lugnande så jag blev pluppig och grät en skvätt... febertopparna, halsen, min enorma sömnlöshet och den ömmande halsen spelade nog en stor roll i flippen jag fick. Haha. Blev nattad av Jasperson och fick en behövd tupplur i 30 min.

När jag vaknat tog jag tag i middagen som fick bli pannkaka. Pappas hemgjorda hallonsylt invigdes, mums. Visst smakar det extra gott när man vet att det är hemlagat? Och jag kan tala om att ett par teskedar vaniljsocker i smeten gör susen !

Efter detta har jag faktiskt bara legat på min favoritplats i soffan och kikat på TV och spelade Crash Bandicot Warped 3. som jag också varavade :P

Imorgon ska jag bege mig till stan för inköp av Jaspers födelsedagspresse som är på söndag. Ska även kika runt o se om jag kan hitta några snygga knoppar till de nymålade köksluckorna :)


Ja, såhär blev det tillslut. Nya knoppar ska iförskaffas och även svarta kakelplattklistermärken. Kommer bli fint :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0