dagen före Dagen

Imorgon kommer marrebarre. Wiihoo:) Ska bli så roligt!
Har dock en massa att stå i innan dess; städa lägenheten (som tur är har jag varit oerhört duktig denna vecka och hållt rent överallt faktiskt, så det är inte så mycket att städa), slänga in två tvättar, dundra ner dubbelsängen från vinden (ett projekt av dess like!), handla och köpa en till bunt med påskliljor :) (älskar påskliljor!)
Det är tur att man är ledig fram tills klockan 3 idag! Annars hade jag haft smått panik nu.

Gårdagen var lite händelserik igår trots att jag faktiskt jobbade 12-21.
 * Innan jobbet tog jag på mig äran att samla ihop pengar av skiftarna samt nästan alla heltidare och köpte en present til vår chif som gjorde sin sista dag igår. Två buntar påskliljor och en DNKY plånbok. (jag har alltid sagt att jag är grym på presenter)

 * Så vid klockan 19.45 kom ett "angeredsblattegäng" på 6pers á 13år. Kände redan innan de ställde sig vid kassan att här blir det bråk. och OM det blev. herrejisses. (jag är ju inte den som bangar att bråkar med småblattar i gäng direkt).

 * Sen när jag slutat ringde jag till Pullan som satt på acess akuten, kompis som jag är hoppade jag genast på vagnen dit och hängde med henne ett par timmar. Kollade på hockeyns sista minuter och gick till 7eleven. Slutade med att hon fick sjukskrivning i 6 dagar. Stackarn har hostat sönder muskulaturen runt om bröstkorgen.
Sen bar det hem med min packade man som varit på fotbollskväll med jobbmän.

Jä, nu ska jag börja med mitt berg av todo'er.
puss & hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0