En liten berättelse

När jag åkte hem i bussen höll jag på att dö av värme och andras svettdofter bestämde jag mig att det var dags att åka till Biltema o inhandla mig en cykel :)
Tänkt o gjort så stod jag här hemma på gården, med ett 2x1,5m paket som vägde 17kg, med skruvmejseln i handen och tänkte bara på att detta var en dum ide och jag har verkligen tagit mig vatten över huvudet.
Jag öppnade instruktiosboken men allt som stod där var rena dyngan och jag förstod näst intill inget. Delar som boken beskrev fanns inte alls med i paketet och vi var tillslut 4st grannar som kikade, letade och läste den där himla instruktionsboken. Men grannarna gav upp och jag satte mig ner på gräset och kände mig helt förstörd. Men så kikade jag lite närmare och insåg att det inte var min cykel som var på den instruktios-sidan, utan min var ett par sidor längre fram! haha, alla skrattade högt när jag skrek ut detta till grannarna som donade i trädgårn.
Efter mycket plock så fick jag ihop skiten, då återstod bara ett problem: däcken var inte pumpade! Skitbra tänkte jag, det finns tre stycken pumpar i cykelrummet, någon måste passa. Yeah right, ingen ville fungera. Musten gick ur mig igen och en granne sa att jag skulle gå med cykeln till Statiol som är en 20min promenix härifrån.
Well, jag tog cykeln o traskade iväg. Väl där passade inte cykel-luftslangen.... jag blev helt galen och gick till luftpumpen för mopeder. Körde in den men den funkade inte heller!!!! Jag blev då helt vild och skrek högt för mig själv: MEN ÅÅÅÅH, jälva helevetes cykel och suckade högt. Mannen bredvid skrattade till lite och frågade om det inte gick bra. NEJ, det går åt helvete. Detta är femte pumpen jag testar och INGEN fungerar!!! skrek jag eftersom jag var så frustrerad.
Men då, som från ovan, kom han fram o satte sig brevid mig vid cykeln och sa: tryck här så kommer det luft från slangen, den kommer inte automatiskt.
Och vips så var hjulen fulla med luft :)


Min pärla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0