sådan mor, sådan dotter

Jag är väldigt lik min mor på många sätt, både på gott och ont - mest på ont:
Vi har lika näsa, lika hetsiga temperament, kortast stubin och lika språk/läs-svårigheter. Dessa egenskaper är väl ingenting man önskar sig direkt, men det finns en egenskap jag gillar som kommer ifrån henne: morgonpigg(ast).
Idag klev jag upp halv 5, endast för jag helt enkelt var pigg. Och det mysigaste som finns är då att tända massor med ljus, göra te och mysa ner sig i soffan med en filt - precis som man hittade mamma på morgonarna i ung ålder.
Det bästa av allt är att idag får även adventesljusstaken vara tänd.. vilket är maxad mysfaktor.

Idag ska jag jobba 12-17, sen bär det snabbt av hemmåt för att göra sig iordning för julfesten och de 9 förfestande arbeskamerater som kommer hit. Lina, Erica, Linnea, Stephanie, Michaela, Ellinor, Sebbe, Alle och Sandra kommer alla vara på topp då de anländer hit. Woho!
Sen förbi PG för att hämta upp Rebin & Patricija som har nöjet att stänga resturangen (höhö).

Hej.


Kommentarer
Postat av: Johanna

SANNA, det är sjukligt att gå upp halv fem bara så där. Du är värre än dom värsta morgonpiggaste pensionärena. Du kommer la gå upp två när du är 80 bast

2008-12-01 @ 21:16:55
URL: http://johannasannerstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0