Händelserika PG.

(jag överdrev lite i det förra inlägget....)

IDAG SÅ!
EN helt mongodag! haha.

1
. Dagen började med att ett jälva cp till gäst med angeredsattityd skrämde mig med en massa galna hot o skit, så jag var tvungen att gå till toan ensam för att bearbeta min rädsla typ.. Haha, han var helt cp och skrämde ärligt talat skiten ur mig!

2. När vi stängt idag gjorde mamma(chefen) rent hela fritösen/bytte olja, hon hällde all 200gradig varm olja i en tunna. (som sen skall göras till mascara. där har ni svaret på va det används till senare bruds)

När jag sedan skulle vara smart o tömma mitt KALLA fett i samma tunna (för att slippa krångla med en till hink fett) häller jag det i den 200gradiga oljan. NER MED DET, tänkte jag o öste hinkens kalla fett i den stora tunnan. (var skitnöjd över att jag kommit på en sån bra ide)
Jag kan säga såhär: det var länge sen jag blivit så rädd över att något riktigt illa skulle hända.
Det vart nämligen en VULKAN ur tunnan som sprutade upp all olja en halv meter över kanten. Hela resturangen rökfylldes och jag & AC höll på att skita ner oss kan jag lova.
Shit pommes alltså.

3. Chiiifen brukar alltid ha sina nycklarna  fastspända i byxorna på baksidan.... har inte tänkt så mycket på det.. TILLS IDAG då jag skulle använda dom o "knäppa" loss knippan. Well, det gick nämligen inte att "knäppa" loss dom. Utan hon gör som så att HON STOPPAR KASSASKÅPNYCKELN(en lång nyckel) MELLAN SKINKORNA och låter knippan hänga utanför byxorna.
Jag höll på att dö och kommer aldrig mer röra den där knippan.

Ja, det är dessa små händelser (dock inte nr.1) som gör att man älskar jobbet.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0