Min månadsbudget!

Det är såhär va; efter att mina räkningar var betalada och pengarna till sparkontot var överfört hade jag 400:- kvar. (Egentligen skulle jag ju ha haft 1200:- mer, men nu köpte jag den lite för dyra jackan denna månad)
Men detta är alltså det jag har på mitt konto efter ovanstående; 400 spänn.
 
Mitt stora mål för den kommande månaden är att jag faktiskt ska klara mig att leva på fjuttiga 400kronor. Jag tror faktiskt jag skulle kunna klara det.... Well, we'll see!
- Jag har dock ett undantag! Och detta följer som så att jag får dra över en 100lapp tills på fredag. För då ska jag ut, och jag klarar mig inte utan en utekväll en lönehelg.
That's it.
Tror ni jag klarar mig utan att få handla?!

(kan ju tänka mig att min lillasyster sitter o as garvar åt detta inlägg och tänker; "hon klarar inte mer än någon dag  alls utan 400spänn") 

Så nu ska jag föra dagbok på vad jag köper, så får vi se den 25de april om jag klarat mig utan att föra över pengar.
Har jag klarat detta ska jag belöna mig med att köpa en väska som ac kom o bärde på idag, love at first sight kan jag lova, jag typ skrek. En dkny, så grymt snygg, kommer va as snygg till min nya jacka!
(kommer köpa den iaf, men det skulle va roligt om man kunde ha det som belöning.... eller något.)

29 DAGAR KVAR
Detta blir iaf ca 13,8kr i snitt om dagen.. iik

Spenderat idag.
* 25:- på kaffe på Condeco.
Alltså 375:- kvar.
(Ligger alltså back på hela morgondagens budget, med den kaffen)

Kommentarer
Postat av: pappa

Där är nog hela världen helt överens för en gångs skull: Sanna klarar inte en vecka på 400 spänn! men det ska bli intressant att följa utvecklingen under månaden. Men kom ihåg en sak: Du får INTE svälta bara för att fixa detta. Då kommer jag ner o tvångsmatar dig! För dina pengar!

2008-03-27 @ 12:33:41
Postat av: dudi

LYCKA TILL SÄNNÄ! ;)

2008-03-27 @ 16:44:16
Postat av: limp

haha good luck! börjar ju bra med en kaffi för 25 spänn lixom!! ojojoj

2008-03-27 @ 19:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0