Ibland har man turen med sig

Dagen började med att leta efter nycklarna, fort som tusan eftersom jag var sen till bussen, och fanns dem tillslut (trodde jag).. (linda låste när hon gick och stoppade sedan i nyckeln i brevinkastet)
Efter jobbet satte jag mig på bussen o satte i hörlurarna i öronen, ser då i väskan att jag tagit fel nyckelknippa!
skitbra! Söndag kväll och allt, skulle bli omöjligt att få någon att komma o låsa upp min dörr..

Ringde låsgubbarna och de sa att det skulle kosta från 1000lappen o uppåt. Tja, det fick väl gå. Hade ju inte mycket till altenativ? De skulle ringa den som hade jour, som sedan skulle ringa upp mig.
När samtalet väl kom var det min fastighetskötare som ringde (!?) och var nästan arg på mig;
"Varför ringde du inte oss först?! Det kommer ju kosta dig ett par tusen om de ska komma, ring detta nummer"
(ville ju inte störa kl 9 på en söndagkväll ju)

Jag ringde upp nummret och grannen (vice ordförande) kommer halvtspringade till portdörren, efter samtalet, Och öppnar det lilla hålet som har en kedja in till lägenheten där en av extranycklarna hänger i. o jag var snart inne i min lägenhet.

Noll och ingenting gick det på.
Lycka! Det är ju nästan så att man skulle ta denna tusenlapp o köpa något för, eftersom den ändå skulle ha varit borta ;)


Kommentarer
Postat av: limp

sicken tur hörru sanna...men du, spara tusingen ;P

2008-03-10 @ 12:57:57
Postat av: Marie

alltså av alla jag känner är det fan bara du som kan göra nått sånt här =p

2008-03-10 @ 13:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0