Matsnobb!

Idag satt jag o Marie nere vid älven, käkade glass o snackade skit.
Marren frågade om Jasper var matsnobb - sånna som bara köper märkesvaror, inte Hemköps/icas egna märke. Utan typ Felix, Önos, coca cola, Lätta osvosv.

Jag sa att jag trodde inte han var sån iaf.. men var inte säker.

Hon frågade också om han köper Dolce & Gabbana majs, alltså Green Giant (gammalt internskämt som hållt i väldigt länge eftersom Maries pojkvän Jonas bara köper Dolce & Gabbana majs och snackar om majset som om det vore värsta mycket bättre än vanligt majs.), jag visste inte svaret på den frågan heller... men jag fann svaret i mitt skafferi när jag kom hem efter att köpt vanligt majs.



Vad hittade jag inte om Dolce & Gabbana majs.. (bakom står mitt vanliga majs, 11spänn billigare)

(Vad som kan tilläggas här är faktiskt att jag är rätt så matsnobbig av mig, skulle ALDRIG hadla på Netto eller Lidl. Men Dolce & Gabbana majs är lite overkill även för mig.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0