dags att köpa månadskort...?

Jag har nu bott i Göteborg lite mer än 5 månader, och ända fram tills idag har jag inte råkat ut för någon biljettkontroll.
MEN idag när jag åkte in till stan hände det. (jag har inte orkat köpa något månadskort sens det tog slut sist för två veckor sen) Jag satt typ i mitten o SOM TUR VAR på rätt sida för att se hela gänget med kontrolljackorna.. Jag slänger mig upp o springer fram till den första dörren och är ute ur spårvagnen innan någon ens hann se att jag vistades där över huvudtaget..
Så 800 sparade kronor känns bra.
Tog bussen efteråt o kände att jag hade väldigt tur o flyt idag..

När jag åkte hem från jobbet satt jag o kollade ut igenom fönstret på spårvagnen.. snart såg jag att 5 svartklädda män ställer sig genom hela vagnen o den ena säger, samtidigt som han står med ryggen mot mig; "Får jag be om allas biljetter!" (jag hade ju såklart inte köpt något månadskort tidigare eftersom "det händer ju aldrig två kontroller på en dag när man aldrig varit med om någon innan).... men jo minsann, jag ryckte upp mobilen o skriver GV o skickade iväg det fort som attan.. När han ber om min biljett har jag inte fått svar ännu o jag brister ut: "eeh, alltså... jag har skickat men jag får inget svar...." han tar mobilen o kollar lite på den... och efter 10 väääääldigt långa sekunder piper mobilen till o jag får svaret och därmed slapp jag utan ännu en bot på 800 spänn.

image183


Jag borde köpa en lott idag.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

haha skönaste bloggen Sanna, följer var dag

2008-01-10 @ 16:43:52
Postat av: limp

wow sanna en beundrare!!! ;O

2008-01-10 @ 23:16:49
URL: http://limpan87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0