Valhallanakenbadet

I eftermiddags tog jag mitt pick o pack (badkläder) och tog vagnen ner till Valhallabadet i spöregnet. (jag vet jag är mobbad som gör sånt ensam, men alla jag ringde hade saker för sig..)

En sak jag blev VÄLDIGT chockad över; hur kvinnorna beter sig i omklädningrummet/bastun.
Alltså, jag kan börja med att säga att jag är fruuuktansvärt obekväm i min kropp (det är ingen i min vardagliga närhet som sett mig utan kläder, knappt att jag själv gjort det typ.. nej men så är det iaf... åter till ämnet)
När jag kommer in i omklädningsrummet går brudarna runt nakna som om de aldrig gjort annat (en annan har det skitsvårt att ens få av sig byxorna utan att handduken ska fram osv)
"Okej, det är väl så man gör i badkulturen" tänkte jag... går in på toan o byter om till bikini för att sedan gå in i duschen o simhallen. Efter duschen går jag dit jag tror kan vara vägen till simhallen. Gissa vart fan jag hamnar!? -jo, i värsta nakensimmet. Jag typ: "weeeeey" o stannade till för att tänka vad detta badhus egentligen var för badhus....
Men tillslut, efter många vilsna blickar mot en utväg, fann jag en skylt där det stod Simhall.

Efter timmen i badet gick jag upp för att basta. Och inte är det bättre där, vissa låg ner och stretchade, spritt språngande nakna (!!) och andra låg o gjorde sit ups liksom... (och nej killar - det är ingen Pamela Andersson som ligger och stretchar, its fuckin' Svenssons) Där satt jag med handduken hårt knuten runt om mig o kände mig som en utomjordning eller nåt..
Ja, i solariet borde man ju iaf få lite privacy tycker man... men nej - till detta rum finns det fönster ut mot duscharna SAMT att det var fyra solarier i samma rum... what the häck tänkte de på när de valde det rummet som solarierum?

Detta var verkligen en ansträngning för en annan må jag säga. pjuu.. men jag klarade mig af igenom badkulturen, efter två kallsupar, många gömmanden bakom handduken, samt måååånga mer chockade blickar på folket..
;)


Ett Greys Anatomy avsnitt nu, sen sovdax. Gäller att vara utvilad med tanke på mina 7 jobbdagar, med bara 12-21pass, jag har framför mig:(

Nattis

Kommentarer
Postat av: emma

hej!
hjälp mej att välja väska-.-har beslutsångest..senaste inlägget kan du se alternativen

2008-02-22 @ 23:00:10
URL: http://www.enlitentax.blogg.se
Postat av: the one and only

hehe, sänna! du är för go!

2008-02-23 @ 18:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0