jälva omoraliskt

Nu ska jag kommentera något som jag tycker är as jobbigt att skriva om, men som jag ändå tycker är jävligt relevant.

Imorgon får Tito (what-ever-his-lastnamn-is) sin dom om han våldtagit en flicka eller ej..
Direkt till det jag tycker är OTRRROOOOLIGT orelevant... och det är den här frun som ska vara med mer i media, ha mer åsikter och ha högre talan Tito själv. Visst om det nu vore så att frun skulle ha någon konkret och grundligt fakta att komma med..
Men har hon det!? - Nej.
Var hon tillsammans med Tito vid detta tillfälle? - Nej.
Kände hon Tito vid tillfället?! - Nej
och då har hon ens mage att ta mer plats än honom och påstå att han är HELT oskyldig i denna fråga, som hon egentligen inte har en aning om. Han kan ju totalförneka det hela inför henne också, det har ju hon faktiskt inte den blekaste om, jag menar folk ljuger rätt så fett bra..
Han kan väl också för den delen tala för sig själv, och inte ha någon liten mamma som ska bestämma vad som ska bli sagt och inte, från HANS tidigare historia från honom till henne.

Det finns nu en artikel uppe på aftonbladet.se - familjen har haft det så svårt under denna tid domen har bestämts. SJÄLVKLART har det varit svårt, fattar väl varenda kotte. Och frun där säger att de hittat på aktiviterer med deras barn osv för at tänka på annat.
FINNS DET NÅGON ARTIKEL OM HUR FLICKANS FAMILJ MÅR!? finns det ens någon artikel om hur FLICKAN mår?! - Nooo!
Media borde fan lägga ner mer energi o pengar på båda parter istället för att göra, som i detta fall, den åtalade till ett offer, som jag själv skulle ha uttryckt mig.
Fine och sure om flickan eller hennes familj inte vill uttala sig, men skriv det för bövulens skull någonstans så svenska folket fattar att de inte heller är i någon glädjefas i livet.

Jag blir så upprörd och arg.

..det var nog det mest seriösa inlägg jag gjort.


Kommentarer
Postat av: fredde

nu blir du la sur men det kanske finns en vinkel i hur flikkor gillar att anklaga kändisar för våldtäckter, det är ju inte liksom första gången.

2008-02-12 @ 00:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0