Tillbaka till helvetet

Idag fanns helvetet. Och den var där jag var. På Postgatan 28.
Med löner på 12 och en ringade chef som ber om ursäkt för jag lämnats i sticket under en sådan dag som denna har jag nu slutat fanskapsdagen som började kl kvart i 6 imorse.
Stackars Jasper som måste jobba 16h idag om allting ska gå ihop. Plutt :(


Det är som jag säger. Alla spyr. Så väl som man har 40graders feber, ont i halsen (?), ont i huvudet eller varför inte i benet eller armen? Spelar ingen roll, folk spyr och det några ggr i veckan.
Mååånga anställda på PG spyr. Själv känner jag inte någon som spyr någonsin, men sens jag började på pg har jag lärt mig att folk spyr redlöst.
På 10 dagar har jag fått 4 anmälningar om att denne har spytt. Snackade nämligen med en på jobbet om detta och att jag skulle börja räkna tillsammans med henne så får hon se hur många det är på spyr om dagarna. 4st på 10 dagar! Inte illa.

Kom på någon bättre ursäkt nästa gång ni sjukanmäler er, pliiiis. Som: jag har brutit armen eller min mamma har dött. 
Man börjar tröttna på ursäkten "jag har spytt" eller "jag har spytt hundra milijoner ggr"
Börjar tröttna på andra saker än bara jag-har-spytt-kan-inte-jobba-ursäkten också för den delen....


Puss och hej


Kommentarer
Postat av: AckaDacka.blogg.se

Hahaha! Fan va rolig du är. Instämmer till 100%. Du är en ängel, jasper likaså.



/den ursäktande chefen =)

2008-12-26 @ 22:27:31
URL: http://ackadacka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, då har jag två ursäkter från chifers från igår då! claes ringde nämligen också. Tro det eller ej ;D

2008-12-27 @ 08:40:30
Postat av: Anonym

aldrig hört talas om vinterkräksjukan???

2008-12-27 @ 11:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0