Fyllesvin

Vid halv 2 tiden inatt vaknade jag utav att Jasper kom ramlandes in i lägenheten, full som aldrig förr - menar verkligen som aldrig förr. Han slängde sig på mig samtidigt som jag lossades att sova, för skulle han märka att jag var vaken skulle hans mun inte sluta tjata.
Sen var han bara stuppackad och pratade med mig - som fortfarande inte visat ett tecken på levnad.
Tillslut så sa jag iaf att han skulle gå upp för att spy, så han skulle kunna jobba imorgon. Bra ide tyckte han och gjorde som jag sa. När han kom tillbaka gick konversationen såhär:
J: Jag drack Kapten Morgan (rom) samtidigt emellan alla spyor Sanna...
S: Va?! Är du dum i huvudet?! gjorde du det Jasper?
 J: Ja, det vet du väl... jag bjöd dig ju..
(jag hade inte rört mig från sängen)
S: ha? va... nej det gjorde du inte Jasper
*tystnad*
J: Jaha... det var därför du såg ut som ett spöke då då?
S: uhumm...

Sedan låg han bara och järmrade om att han aldrig varit så full och att allting snurrade, emellanåt sprang/ramlade han fram&tillbaka mellan toan och sängen..
Slutsats, personalfesterna för Dunérs resturanger är inte kända för att vara de stillsamma eller billiga. Och tydligen inte detta års julbord heller.


Kommentarer
Postat av: Tina

hhahaha klockrent

2008-12-19 @ 23:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0