skolångest

Bor ju halvt på N. Älvstranden nuförtiden, med utsikt över SiljaLine terminalen, älven, majorna och masthugget. Men även hundra olika gymnasium och Chalmers. Varje dag sens i söndags har jag gått o tänkt på att börja plugga. Men det känns så långt bort. Ångest.

Vad ska jag utbilda mig som?
Vart kommer jag isf in på för skola?
Orka vara studentfattig igen?
Vad händer då med min lägenhet i Gbg?
Måste jag då jobba med detta resen av mina 40 arbetsår?
Om jag väntar för länge, kommer jag komma ihåg hur man pluggar då?



Jag ska nog börja ganska så seriöst med att köpa Triss regelbundet... Jag säger ju jämt "när jag blir rik ska jag...." men det lär ju inte hända eftersom jag inte köper lotter. Skärpning på det helt enkelt! (det får dock vänta tills på måndag, lever nu på existensminimum fram tills dess.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0