flippen

Jag måste berätta en så himla rolig sak! En sån där som gör att man älskar att vara på jobbet.

Jag bestämde att ac skulle städa lobbyn hela hennes jobbpass idag, typ ta bort skräp o sånt (det där ALLA hatar att göra..) så kom hon in från matsalen alldeles svett av att ha städat hela matsalen, fönster och dess sopstationer kliniskt rent.
Strax därpå ringer telefonen:
(tänk på att det bara är  vi donkare som städar hela matsalen trots att vi delar den med bk)
"McDonalds Postgatan det är Sanna"
"Ja hejsan det här var Sara från Burger King på andra sidan"
"jaha... hej..?"
"Ja det är så att vi har fått väldigt mycket klagomål från våra gäster att matsalen är smutsig"
(håller mig för skratt och tänker på ac's min efter att fått höra detta) "Hehe, okej... vi fixar detta"

Sekunden efter detta rusar ac in i resturangen igen (fortfarande svett typ) o jag berättar vad BK ringt o sagt. Hon flippar o drar med mig ut för att visa att det finns ett enda bord som inte är avplockat.
Så drev vi fett med henne om detta ett tag.

Efter detta kom det ett gäng "tattare" (som hon uttryckte sig) för att käka och jag frågade om hon kunde släppa lobbyn o ta pommes'en när jag va på rast. Nej, det kunde hon inte, för hon var "tvungen att hålla koll på tattarna" och sen sprang hon ut igen.
Skrattade så jag tjöt. Det är inte varje dag någon är totalt överkörd i matsalen på pg.
(kanske inte lika kul när man inte var där, men detta var verkligen väldans skoj!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0