Gash

Säger bara en sak; tur att man har reserver med penicillin hemma!
Ni som inte läst min blogg så länge vet troligen inte att jag har kronisk urinvägsinfektion; jag kommer alltså aldrig bli "helt fri från det". Det kommer alltid att ligga i luften och blomma ut när man som minst anar det... som igår kväll tex. Helt plötsligt får jag skit ont och känner att detta är NOT OKEY.
Eftersom jag har det så ofta är det otroligt bra att ha lite penicillin hemma. Har detta hemma eftersom då jag varit hos doktorn och fått det käkar jag bara hälften av kuren, så jag kan ha det sista till stunder som inatt.  (om någon doktor läser detta så struntar jag totalt i om du har något att säga ang. detta, för du skulle gjort samma sak. Inte helt lätt att gå till doktorn varje gång det sker när man jobbar 6 dagar av 7 varannan vecka)

Ja, natten har alltså varit sjuuukt jobbig. Gråtit och legat på golvet o skrikigt av smärta halva natten (tur att jag har golv-värme, hehe).
Pencillinen har börjat ta sig nu iaf, när jag vaknade imorse kände jag inget behov av att gå toa eller några -så fint som det heter- trängningar.

Det jag vill säga med detta är Do prescription for penicillin unprescription. Do it, do it now.

P to the uss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0