händelserik tågresa.

Ja, överskriften talar väl för sig själv...
 1. Mellan Gbg & Trollhättan fick jag sitta på trappen som är upp in till tåget... eftersom det var så sjukt mycket folk.

 2. Tre fjortisar satt brevid mig o snacka som om de inte snackat på flera år med varann. "ja ba, o hon ba, o vi ba liksom, liksom ba... o sen ba.. aaahh" osv. Jag ba höll på att typ dö liksom av att höra allt detta tjatter typ va. Döh.

 3. När jag sov hörde jag i högtalarna "vi står stilla här eftersom det dök upp en bil 10m framför tåget som då körde i 160km/h. Lokföraren är mycket chockad över händelsen. Bilen klarade sig på metern och ingenting hände, men en arbetsgrupp är på väg hit för att se om han är kapabel till att köra vidare"
That's great maan!
En kvart stod vi kvar innan vi körde iväg. Tanten bredvid mig var mycket irriterad o sa att hon veckopendlade mellan Karlstad & Gbg, o tågen kom minsann aldrig i tid. (stackarn)

 4. tankten bredvid fortsatte efter denna insident att prata med mig som om vi vore i samma syjunta. Och log o höll med, med Håkan Hellström i ena örat.
Det var den tågresan.


Nu är jag iaf hemma hos pappa o ska snart sova, är svintrött.
Kalas imorgon, lilla syster blir 20år den 2a maj. Så vi firar nu när "alla är hemma"
Äppeltårta & glass. Mums på det.

Hejhoppsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0