Budgeten!

OMG, jag har totalt glömt att uppdatera ang. min 400kr-budget jag har.

Hela min ekonomi, och jag, halvt bröt ihop då jag öppnade brevet från skatteverket. Timmen efter fick jag flippen o åkte ner till stan med tankarna "Denna budget ger mig ju fan inget om jag ska betala tillbaka allt det där, så det är lika bra jag erkänner mig besegrad och skiter i detta
(vissa dricker då de ska dränka sina sorger, jag shoppar)
MEN! jag köpte inget. Utan någongång ploppade det en tanke på att jag faktsikt ska ha pengar att betala skattfan på också.
Kanske är bäst att snåla för detta, för att istället försöka mig på någon orimlig budget?

Så jag gick till Hemköp och handlade lite frukt, wokgrönsaker & konserver; som majs, kidneybönor och kikärtor.
Kalaset gick på någon hundralapp. Och vi kan ju alla komma överens om att det inte är någon ide att räkna exakt, eftersom det inte kommer att hålla ändå.
Men Envis som jag är, så ska jag snåla med mina riksdaler.
Kanske får jag napp på min kontaktannons? - Så jag får kärlek (läs pengar till shopping.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0