Inte dagen med D'et

 Idag har jag enbart kollat på Grey's Anatomy ansnitt, efter ha slutat jobbet, kan inte få nog. Vet inte hur många timmar jag kollat på enbart Meredith Grey ? Oberäknerligt..?
Pratade med en om detta häromdagen, varför spendera så sjukt många timmar framför en skärm och kollar på några påhittade människors liv, istället för att inte göra något åt sitt eget? Eller bry sig mer om nära och käras?
 Här har jag spenderat hela dagen, kan det varit 6avsnitt? varav de är ca 43min långa vilket betyder att jag slösat 4,3 timmar, bara idag, på att kolla på Meredith, izzy, Derek, Christina m.fleras liv. När jag kunnat spendera dem med verkliga personligheter.
Vi kom fram till att vi säkert flyr, omedvetet, från våra tråkiga liv till någonannans spännande och händelserika liv.

Men ångrar jag  nu mig efter att ha predikat om att det egentligen är rätt kasst att kolla på serier?
 - Inte det minste, varende minut av Greys är värt 2 minuters levande.

Mitt liv är nog rätt kasst ändå




Change
we dont like it
we fear it

and we cant stop it from coming
we eighter adept to change
or we get left behind

It hurts to grow
anybody how tells you it dosn't
lieing

But here's the truth
sometimes the more things changes
the more they stay the same

And sometimes
sometimes change is good
sometimes change is everything
 /Dr. Meredith Grey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0