Ekonomisk kris?

Det krisar lite i plånisen just nu. Jag kommer inte få käka annat än det jag har hemma tills tisdag, då lönen kommer. Då är ju frågan: VAD har jag hemma? Endast spagetti och ris, och ris kan jag inte koka. Så jag o pastan lär hinna bli bittra på varann innan tisdag.
Idag fick jag panta så jag kunde köpa lite basisar. Bröd, mjölk och en stor apelsin jouise; för att jag måste tydligen svälja medicinen med det, det blev iallafall dagens inhandlningslista.

Idag har jag pluggat matte, väldigt flitigt faktiskt.
Men det kommer ju gå åt pipsvängen imorgon i vilket fall. Hur mycket jag än kämpar.
Matte är helt enkelt inte min grej.

Pratade med mamma idag, hon hade hört från andra att jag varit sjuk så hon hade lite dåligt samvete över att inte hört av sig tror jag. Med all rätt faktiskt.

Vill ha min skrivare, men vart fasiken ska den ta vägen!? Det är ju inte direkt så det finns en plats som skriker: "Ställ skivaren här! Här finns det gott om plats" Så tyvärr, den får väl stå där den står nu, var den nu står(?)

Må gott! P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0