jälva publik-tv!

Jag hatar verkligen att kolla på tvprogram där publik finns på plast.
Allting började när jag kollade på Fråga Olle en gång för länge sen, publiken klappade händerna näst intill 1/4del av programmet... sens dess har jag stört mig på program som har publik vars händer okontrollerat klappas.
SUCK!
Detta ämne tar jag nu upp eftersom jag, i brist på ork till annat, kollade på Idolfinalen. De klappde ju händerna var 5 minut i 20-30 sek. Vilket betyder att ca 20% av programmet går ut på att kolla på när människorna gör klappande ljud med händerna, vilket innebär ca 18 min på vårt liv går till spillo på något jälvligt ointressant och irriterande ljud.



När jag ändå håller på att klaga kan jag passa på att säga att jag längtar till sommarn, då jag kan börja cykla till jobbet igen; jag HATAR nämligen numera att åka kollektivt i Göteborg.
Det är nämligen då jag stör mig på ALLT och ALLA.... för att räkna upp några sådanna saker är de dessa.

* Jag MÅSTE kolla om chafförerna hälsar på varann, gör de det stör det mig, gör de inte det blir jag ännu mer störd. 
 - Det är lite sjukt måste jag medge, men det är ett habbit jag haft sedan jag pendlade mellan Kristinehamn och karlstad.
* Folk som luktar illa
* Folk som andas högt
* Att folk plingar DIREKT efter start efter hållplats stör mig mer än de flesta ovan nämnda.
* När det är så mycket folk att man inte får plats att sitta, självklart hamnar man alltid brevid någon som luktar illa, har man ännu mer otur andas den högt också.

Ja, nu har jag klaga av mig för dagen... men jag kan säga att jag ler alltid varje gång man ser någon sova med munnen öppen.
Det är nog bara det och att jag faktiskt tar mig framåt som är bra med Västtrafik.

HEJHOPPS

Kommentarer
Postat av: limp

kan inte mer än hålla med dej! kollektivtrafiken suger!
åk aldrig 2an om du nånsin åker buss i kd igen! alltid en massa märkligt folk som verkar ha som största intresse att sitta å stirra på en, eller till o med förfölja en när man gått av bussen!!! stööört! =(

2007-12-09 @ 20:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0